„Každá máma je především žena s vlastním kontextem,“ říká zakladatelka značky Wo-mum

Podnikavá, nápaditá a neustále v pohybu. Tak by se dala charakterizovat Jaroslava Šnejdarová. Podnikatelka v gastro světě a máma dvou dětí má na každý problém vlastní řešení. Když tedy v období mateřství nebyla spokojená s nabídkou slow fashion pro maminky, rozhodla se založit vlastní značku, díky které se nemusí ženy ve všech fázích mateřství vzdávat svého módního a životního stylu.

3 minuty čtení
Jak vznikl nápad založit Wo-mum concept? Byla to vaše myšlenka nebo se dalo dohromady více podobně smýšlejících žen?
Wo-mum vzniklo na základě mojí vlastní zkušenosti s mateřstvím. Mám ráda svůj styl oblékání a v průběhu těhotenství, a především kojení, jsem hodně řešila, co na sebe. Obě děti jsem kojila hodně dlouho (dceru 4 roky a syna 3) a bylo mi nepohodlné běžné oblečení, protože nebylo na tyto situace přizpůsobené. Vyhledávala jsem tedy oblečení, které by bylo zároveň pohodlné, hezké, ženské, z dobrých materiálů… Nepodařilo se mi toho najít mnoho, a z toho důvodu vznikl můj projekt Wo-mum.com.
Co považujete za hlavní misi Wo-mum?
Název Wo-mum vznikl spojením dvou slov WOman a MUM. Chceme, aby maminky zůstaly především sebevědomými ženami, pro které slovo móda a styl stále něco znamenají i po porodu jejich milovaných potomků. Součástí projektu Wo-mum je i komunita žen. Protože za každou mámou je nějaký zajímavý příběh a má co nabídnout svému okolí, stejně tak může čerpat inspiraci od ostatních. Není to tedy pouze o mateřství jako takovém, ale o vyzdvihnutí a podpoře ženství.

Online svět pro mě nemá úplně státní hranice. Sama si ráda do šatníku zařazuji oblečení od nezávislých návrhářů z celého světa.

Jak to tedy celé funguje?
Při výběru oblečení má zákaznice 2 možnosti – může si produkty klasicky koupit nebo pronajmout až na 6 měsíců. Tento typ oblečení obvykle žena využívá pouze po omezenou dobu, a pak už ho nepotřebuje. Vznikl tedy nápad, že si může zákaznice oblečení jen půjčit a pak ho zase vrátit. Odpadne tím starost, co s ním po tom, když ho už nenosí.
Všechny modely mají originální minimalistický design. Kdo toto oblečení navrhuje?
S nápady přicházím já a mám moc šikovnou kolegyni, která mi všechno pomáhá překlopit z papíru do reality. Aktuálně máme ale domluvené spolupráce i s některými českými návrháři, kteří se částečně budou podílet na tvorbě kolekce a zařadíme tedy i takovou autorskou zajímavou tvorbu.
Nejste výhradně česká značka, zaměřujete se obecně na evropský trh. Co vás k tomuto rozhodnutí vedlo?
Online svět pro mě nemá úplně státní hranice. Mladí lidé dnes nemají problém komunikovat v angličtině, vše je navzájem propojené přes sociální sítě a digitální platformy. Sama si ráda do svého šatníku zařazuji oblečení od nezávislých návrhářů z celého světa, případně i z vintage obchodů napříč Evropou. Jelikož se jedná o velmi specifický okruh potenciálních zákazníků, nechceme se omezovat pouze pro ČR.
Wo-mum concept trochu značí, že se nechcete zastavit pouze u výroby oděvů. Jaké máte další plány se značkou?
Spolu s prodejem a pronájmem oblečení zároveň tvoříme živou komunitu žen. Každá členka má co nabídnout dalším. Každá máma je především žena s nějakým vlastním kontextem a cílem této komunity je právě podtržení těch schopností, které může využít, naučit se něco nebo to naučit někoho. Může klidně budovat kariéru, budovat firmu, nebo prostě jen být s dětmi a naplno se věnovat jim, a všechny přístupy jsou v pořádku. Komunita Wo-mum chce dát především pocit, že na to žena není sama.

Také si přečtěte
podobné
Vzpomínky, které nezblednou: Proč si vést fotodeníček a jak zachovat kouzlo dětského světa navždy
Když se narodí dítě, najednou je každý den malým zázrakem. První úsměv. První zvuk, který připomíná slůvko. První krok, který vás úplně rozloží na součástky. Tyhle okamžiky chcete zastavit, zpomalit, zarámovat. Ale dny...
Fingerboard – zábava, která rozvíjí
Fingerboarding, původně vnímaný jako hobby záležitost, se v průběhu let vyvinul v uznávaný sport, který kombinuje dovednost, kreativitu a komunitního ducha. Fingerboarding není jen o tricích na miniaturním skateboardu,...
Nejlepší mýdla, šampony, krémy pro děti. Známe vítěze ankety MAMAvolba 2023
Čistě, zdravě, voňavě, nejlépe – vybrali jste to, co umí skvěle pečovat o vaše děti. Seznamte se s těmi, o kterých jste vy, rodiče, sami rozhodli, že jsou nejlepší v kategorii Kosmetika pro děti pro rok 2023. MAMAvolba...
MAMAletter express
Dřív než si vypijete svoje ranní espresso, budete v obraze. Jednou týdně, stručně a jasně, čerstvě namletá porce článků pro každou mámu, která chce vědět o všem důležitém. Už přijíždí!