MAMA značka

 nominace

Nominované výrobky v kategorii MAMAznačka za rok 2023

Kategorie plná originálních nápadů, zlatých ručiček a nádherných výrobků. Navíc je za každou z těchto značek zajímavý příběh, který stojí za to vyprávět.

Baby Burrito

Baby Burrito je malá lokální značka, která si dala za úkol vytvořit klasickým péřovým zavinovačkám moderní tvář,  ukázat jejich všestranné využití a možná je i poslat do „světa“.

Na českém trhu působí od roku 2019 a v jejich nabídce (400 – 2600 Kč) najdete zejména péřové zavinovačky a péřové polštářky, ale také klasické zavinovačky, mantinely, mušelínové pleny a další doplňky do výbavy pro miminko. Značka si zakládá na vysoké kvalitě zpracování i na kvalitě použitých materiálů. Používá pouze certifikované a přírodní materiály.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka značky Lucie Hradecká: „Značka prošla profesionálním rebrandigem a má za cíl letos vyrůst.“

Bílá Makovice

Za značkou Bílá Makovice stojí Markéta – maminka, architektka a člověk, co rád tvoří. Šije výrobky a látkové panely (65 – 1380 Kč) se svoji vlastní digitální grafikou pro děti.

Kreslí dětské motivy, které nechává tisknout na látky a vytváří tak originální výrobky pro děti – sedací polštáře, klasické polštáře, penály, tašky, adventní kalendáře. V jejím sortimentu je možné najít jak hotové výrobky, tak i látkové panely, ze kterých je možné si všechny výrobky ušít doma.

Materiály i výrobky samozřejmě splňují kritéria legislativy, mezi dodavateli však tato značka hledí na kvalitu a zároveň na to, aby podporovala české firmy. Dál také nabízí spolupráci dalším maminkám.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka, autorka grafiky, organizátorka, malinko švadlenka značky Markéta Tandlerová: „Snažím se oslovit všechny typy maminek, kterým se zboží líbí. Proto nabízím hotové výrobky i cenově velmi dostupné látkové panely pro šikovnější maminky.“

 

By Suzannee

Zuzana je maminka dvou dětí (syna Dominika a dcery Terezky), která začala během mateřské dovolené háčkovat usínáčky (500 – 850 Kč) podle svých vlastních návodů.

Jedná se o originální autorskou tvorbu, tvořenou materiálem s atestem i pro děti do tří let.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Zuzana Majerková, zakladatelka značky: „Protože se jedná o mé vlastní návody, jsem autorkou těchto usínáčků. A navíc nabízím maminkám, které si nemohou dovolit zakoupit hotové usínáčky, návod, podle kterého si mohou usínáčka sami uháčkovat.“

Datlové pokušení

Už jste někdy ochutnali datlové bonbóny, lízátka a tyčinky (39 – 599 Kč)?
Datlové dobroty jsou vyrobeny z přírodních a zdravých surovin, jako jsou datle, ořechy, koření a sušené ovoce. Při výrobě se nepoužívá doslazované ovoce, takže žádný přidaný cukr. Produkty jsou bezlepkové a veganské.

Za konceptem Datlové pokušení stojí dvě maminky – Andrea a Lůca, které chtěly svým dětem dopřát lepší a zdravější mlsání. Vytvořily tak zdravé dobroty s výbornou chutí.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá spolumajitelka Lucie Bastlová: „Protože dokážeme nabídnout novopečeným maminkám ale i jiným rodinným příslušníkům perfektní náhradu komerčního mlsání. Všichni víme, jak babičky a dědečkové rádi rozmazlují sladkostmi a my chceme ukázat, že to jde i zdravě.“

Dílna Hama

Lucie je maminka a babička, která si splnila svůj sen – živí se šitím a tvořením pod značkou Dílna Hama. Sama navrhuje, maluje, šije, posílá, fotí, jezdí na trhy, spravuje eshop a spoustu dalšího. 

Její nabídka výrobků (100 – 900 Kč) je velmi široká. Šije  – pro děti (kapsáře do školky, pytlíky na bačkorky, taštičky, zástěrky, peněženky, polštářky ad.), pro dámy (sukně, tašky, zástěry ad.) a doplňky do domácnosti.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá výtvarnice, švadlenka a prodejce značky Lucie Plecháčová: „Šiju pro radost, pro potěšení i k užitku.“

 

Filharmoniště

Filharmoniště nabízí vážnou hudbu od profesionálů divákům od nejnižšího věku. Na koncertu se uvelebíte na dece, můžete kreslit, nebo si dát svačinu (a kafe) a poslechnout si třeba Mozarta. Počítá se tím, že vaše děti nebudou celou dobu potichu. Pro starší děti jsou zde programy zaměřené na vzdělávání.

Benefitem tohoto projektu (vstupenky 90 – 290 Kč) je společný zážitek rodičů a dětí, seznámení dětí s vážnou hudbou a nástroji a plnohodnotný kulturní zážitek pro rodiče.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá spoluzakladatelka Vanda Kofroňová: „Chceme, aby rodiče s dětmi trávili čas tak, že to bude zábavné a přínosné pro velké i malé.“

 

J.AMYS

Značka J.AMYS navrhuje a šije v malé dílničce kojící kousky pro maminky. Kojení je naprosto přirozený projev mateřství, nicméně ne každá mamika je ochotná ukázat své vnady na veřejnosti. S kojícím oblečením J.AMYS (900 – 2300 Kč) můžou maminky kojit v parku na lavičce mezi lidmi, v restauraci, atd. a přesto zůstane vše krásně ukryté.

Veškeré výrobky z této dílny jsou velmi kvalitní, funkční, diskrétní a hlavně originální. Každý kousek oblečení je ušit jen v omezeném množství.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Jana Heřmanská, majitelka značky: „Protože díky nám se může i kojící maminka cítit sexy a vypadat při kojení skvěle.“

 

Jana Nováková foto-srdcem

Maminka Jana se věnuje těhotenskému focení, fotografování newborn i rodinek (1800 Kč +).

Snaží se zachytit kouzelné chvíle, které bychom si měli uchovat v našich srdcích. Fotí poslední chvíle ve dvou, první chvíle ve třech a formou her a zábavy běžné chvíle našich životů s dětmi. Cílem je zachytit vše v přirozenosti a tak, aby to byla pro všechny zábava a jedinečná památka.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá fotografka Jana Nováková: „Značku jsem zvládla vybudovat na mateřské někde mezi dětmi a spánkem. Vybudovat si klientelu stálo hodně energie i času, ale to co dělám miluji a se stejnou láskou se snažím předávat radost z focení svým klientům. Snažím se vytvořit přirozené vzpomínky, které budou provázet rodiny celý život, třeba i napříč generacemi.“

Julie Vanhaber

Jde o maličký rodinný e-shop, který nabízí První album, milníkové kartičky, plakáty do pokojíčku, dárkové sady atd. Všechny výrobky jsou vyrobené v České republice přímo od ilustrátorky – Julie Vanhaber.

Pokud hledáte První album pro vaše zlatíčko na uchovaní vašich společných chvil a k tomu zařizujete vysněný pokojíček – tak jste na správném místě.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá ilustrátorka značky Iuliia Vanhaber: „Tento obchod je inspirován a povstal díky našim dětem Oliverkovi a Amelce, je snem jejich maminky-ilustrátorky Julie, která jde za pocitem své duše, a samozřejmě díky šikovnému manželovi – který je podporou a pomáhá ve všem – proto tady je všechno udělané pečlivě, s láskou a s citem pro nejmenší. Snažily jsme se udělat to jednoduché a s možnosti maximálního výběru podle požadavků našich milých zákazníků.  Pořád přidáváme novinky a pracujeme na zlepšovaní.“

Lesito

Rodinná firma Lesito sídlí na jižní Moravě, kde navrhuje a šije hračky pro miminka, didaktické hračky, kreativní sady a drobné dekorace. Tyto výrobky rozvíjí fantazii, dovednosti a jemnou motoriku. Veškeré hračky (190 – 3990 Kč) jsou certifikované a bezpečné pro miminka již od narození.

Dále zde také vznikají příběhy, díky kterým děti poznávají tradice, učí se porozumět sobě i světu a zároveň tráví smysluplný čas s rodinou.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Barbora Pallová, kreativní autorka a zakladatelka značky: „Naše značka není jen o samotném prodeji (a výdělku). Tvořím spoustu obsahu zdarma pro rodiny, sdílím nápady na tvoření. Aktivně podporuju i další české značky – jsem jednou ze 3 iniciátorek Měsíce férových cen (11/2022) – psali o nás ve Forbesu, online i tištěných magazínech, v Tv a rádiu s námi natočili krátkou reportáž.“

mamapocket

Jedná se o českou značku látkových plen, plenkových osušek a věcí pro děti. Vyrábí je s láskou ke každému detailu, z české bavlny, která od výroby až po tisk projde pouze českýma rukama. Jejich autorské motivy, pro ně kreslí čeští ilustátoři. Motivy najdete pouze u značky mamapocket, jsou tak velmi originální.

Mezi benefity těchto výrobků patří certifikace pro děti již od narození, vlastní autorské kolekce, vše je vyrobeno v České republice a navíc jsou skvělé jako originální dárky.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Andrea Tengler, spolumajitelka společnosti: „Podporujeme české ilustrátory a firmy.“

MamiLatte

Značka MamiLatte vyrábí originální vzpomínkové šperky z mateřského mléka. A nejen to, kromě mateřského mléka se k výrobě šperků využívají i vlásky z prvního stříhání miminka, náramek z porodnice, pupečník, kousek oblečení či nosícího šátku. Díky zapečetění, se pak navždy stanou součástí vašeho šperku (50 – 100 euro) a budete je moct mít stále při sobě. 

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka Mirka Dušková: „Vytvorila som si svojpomocne www stránky.“

MamTam bags

Všimli jste si, že jako rodiče neustále přenášíte/převážíte spoustu věcí? Přesně proto vznikla značka MamTam bags. Založily ji dvě matky na rodičovské dovolené – Alžběta a Hana, když nenašly ideální tašku dle svých představ. Tašky jsou vyrobeny z unikátního materiálu Tyveku®, který je ultralehký, neprotrhnutelný a voděodolný. Vyrábí jak velké oversized tašky, do kterých se vejde opravdu všechno, tak i malé kosmetické taštičky (590 – 1590 Kč) . Důležité je pro značku spojení praktičnosti a kvalitního designu, aby slušely každé mamince a hodily se ke všemu.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka značky Alžběta Řezníčková: „Máme skvělý produkt, který je praktický a hezký zároveň. Naše tašky opravdu unosíte, není to věc, kterou byste si vzali jednou a pak na ni zapomněli. Už se nemůžeme dočkat, až budeme moct tašky nosit k vodě, ideálně k moři. Šijeme v ČR, protože věříme v kvalitní práci za férových podmínek. Do budoucna máme velké plány a věříme, že se tašky budou líbit.“

Míšašití

V této malé chráněné dílně se navrhuje a šije především praktické oblečení (150 – 550 Kč), které majitelka Míša testuje na svých dětech a kamarádech. Vznikají zde věci šité na zakázku, které se každému přizpůsobí dle jeho potřeb. Nejlepším produktem, který prošel dlouhým procesem vývoje jsou nepadací softshellové capáčky, které sednou na všechny nožičky. 

V dílně šijí mimo dětského oblečení také oděvy pro dospělé, ale ušijí vám třeba i povlak na polštář. Vlasním návrhům a přáním se tady meze nekladou.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka Michaela Jančovičová: „Doladila jsem e-shop, aby naplno fungoval.“

Musha

Za značkou Musha stojí maminka Kamila. Když byla na mateřské, postupně se z jejich rodiny stala outdoorová rodinka a Kamile nevyhovovaly buď střihy nebo barvy prodávaných bund a kalhot. A proto založila svoji vlastní značku funkčního a přitom stylového oblečení. Snaží se šít jednobarevné bundy a občas přidá vlastní limitovanou edici, kterou sama navrhne. 

Veškeré oblečení (250 – 1250 Kč) je ušito z kvalitních materiálů, součástí je nerozbitný YKK zip a roste s společně s dítětem. 

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka značky Kamila Cejnarová: „Mám jednobarevné minimalistické bundičky, hodí se skvěle i do města, protože nepůsobí až tak sportovně, a takové výrobky podle mě na trhu chybí. Mám výměnu zboží zdarma, stalým zákaznicím dávám vždy buď čepičku nebo nákrčník zdarma.“

Nooki

Nicola během rodičovské dovolené přemýšlela, jakým směrem se bude po pracovní stránce dál ubírat. A tak vznikla značka Nooki.

Mimo originálního oblečení pro děti a ženy, šije také povlečení, válecí polštáře či dekorační polštářky (300 – 3249 Kč).

Vybírá si kvalitní certifikované látky. Šije si vše sama. Šije i na zakázku a veškerá výroba probíhá v České republice.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka, šička, fotografka, správce eshopu značky Nicola Kalábová: „Chtěla bych se dostat do povědomí více zákazníků a vidět své výrobky na fotkách v mnoha pokojíčcích. Široká nabídka výrobků do dětských pokojíčků.“

Original by Eva

Eva je maminka na rodičovské dovolené, která ráda šije oblečení a doplňky pro miminka. Snaží se vždy všem zákaznicím nabídnout kvalitní a neokoukané produkty. Šije pro miminka body, legíny, čepice nákrčníky, lacláče, čelenky i capáčky. Do dětských postýlek vám pak může ušít hnízdečko, zavinovačku, deku ad.

Veškeré výrobky (65 – 2500 Kč) jsou z certifikovaných látek vhodných pro děti již od narození. Mezi výhody této značky patří velký výběr vzorů látek, poslání fotky hotového výrobku zákazníkovi před odesláním zboží a osobní přístup.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka Eva Procházková: „Jak už jsem psala, jsem maminka na rodičovské dovolené, neznamená to ale, že bych podnikala na úkor své holčičky. Přípravu na šití si dělám při poledním spánku a samotné produkty šiji po nocích. Někdy je to opravdu náročné, ale když se tomu chci po rodičovské věnovat naplno, musím vytrvat. Výhra by pro mně tedy znamenala obrovskou podporu v cestě za svým snem.“

Petbe

Petbe je první český online kurz o šití kouzelných knížek – quiet book. V těchto kurzech (590 – 3970 Kč) se učí maminky, babičky, tetičky, jak ušít interaktivní knížku pro své děti. Tato knížka je nejen barevná a roztomilá, ale také smysluplná. Je to hračka se kterou se děťátko hravě a zdravě rozvíjí.

Vzniká vlastnoručně ušitá hračka, ušitá na míru vašemu dítěti. Maminka si sama zvolí materiál, ze kterého bude tvořit a díky tomu ví, z čeho a jak je knížka ušitá.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Petra Kohoutová, majitelka projektu a lektorka online kurzů: „Šijeme se ženami pro děti, ale také u toho relaxujeme, děláme radost sobě, učíme se nebýt pořád jen maminka, ale myslet i na sebe a na to, co nás baví. Kurzy nejsou jen o šití, ale i o komunitě, sdílení, dobré náladě. Ten přesah mě hrozně baví.“

PIMPRLATA

Příběh značky PIMPRLATA začíná hledáním té pravé pokladničky. Bohužel však majitelka žádnou takovou pokladničku nenašla, tak ji pro své loupežníky vymyslela. A protože věří, že kluci nejsou jediné děti, které chtějí sledovat, jak korunky na splnění snu přibývají, a nejedna maminka ocení dřevěný design kasiček, tak vznikla PIMPRLATA.

Všechny pokladničky (1690 Kč) jsou přírodní bez použití barev a laků, vyrobené z bukového dřeva s možností vygravírování textu na přání.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Nikola Wittmann, majitelka značky: „Máme to krásné!“

Postýlkov

Projekt Postýlkov vznikl úplně neplánovaně, když majitelé hledali poctivou českou postel pro jejich ročního syna. A protože nenašli to pravé ořechové, začali vyrábět postele sami. Jejich malé rodinné truhlářství se nachází v srdci Východních Čech. Vznikají zde poctivé postele z masivu, s důrazem na kvalitu a bezpečí, různé malované dekorace ze dřeva, šité doplňky a další boží ryze české dokonalosti do dětských pokojíčků (dle produktu 100 – 30000 Kč). 

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá Romana Marvanová, zakladatelka společnosti: „Rok 22/23 pro nás byl zátěžový, rozšířila jsem nabídku a začali jsme více pracovat s dubovým materiálem a otevřeli mini showroom v Pardubicích.“

Přiletí čáp

Společnost Přiletí čáp vytváří unikátní vzpomínkové samolepkové kalendáře (do 400 Kč) pro rodiče. Díky předpřipraveným samolepkám snadno zaznamenáte vzpomínky na těhotenství a první 3 roky s miminkem. Děťátko si poprvé samo stoupne, vezmete samolepku, nalepíte, dopíšete datum a je to! Jsou alternativou ke vzpomínkovým knihám, které zůstávají často nevyplněné. Ideální i jako dárek.

Samolepky jsou především originálním nápadem, jak zaznamenat vzpomínky. Benefitem je také jednoduché používání a krásné dárkové balení. Vše je vyrobeno i vytištěno v České republice.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka Jana Uchytilová: „Vytvořily jsme unikátní produkt, který nikdo jiný nenabízí.“

SJ Handmade

Za značkou SJ Handmade stojí paní Jiřina, která je vyučená dámská krejčová. Prošla si různými odvětvími šití přes tvorbu sportovního oblečení, oblečení pro děti i dospělé až po doplňky a výbavičky pro miminka.

U veškerého oblečení používá kvalitní certifikované materiály a snaží se vždy splnit představy a návrhy zákazníků.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka Jiřina Sedláčková: „Šiji cenově dostupné oblečení z kvalitních materiálů.“

Smyslík

Smyslík tvoří 3 generace žen, které si rády smysluplně hrají! A proto začaly vytvářet autorské smyslové boxy pro děti, jejichž obsah konzultují s ergoterapeuty, pedagogy a dětskými psychology. Boxy jsou navrženy tak, aby stimulovaly dětské smysly a podněcovaly zájem dětí o fungování světa kolem nich.

Veškeré boxy jsou vytvářeny ručně a všechny komponenty jsou vybírány s ohledem na nejvyšší kvalitu. Jako jediné v České republice jsou také certifikované jako hračka pro děti od 3 let. 

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá CEO Aneta Malíková: „Smyslové boxy jsou novinkou pro český trh.“

Sublimatka

Za projektem Sublimatka najdeme Naďu, která navrhuje motivy a tiskne fotografie na trička a dárkové předměty.

Zabývá se sublimačním tiskem, pomocí kterého tiskne fotografie například dětí, rodin a nebo vytváří motivy na přání, které se pak natisknou na trička, mikiny, ale třeba i puzzle, polštářky a fotokameny.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka značky Naďa Oklešťková: „Protože podnikat na rodičovské dovolené není žádný med.“

Táborovky

Pod značkou Táborovky tvoří paní Kateřina  PDF materiály se zaměřením na volnočasové aktivity. Rodiče těmito aktivitami oživí dětskou oslavu, dovolenou a nebo výlet. Některé z nich jsou vhodné i pro deštivé odpoledne. Materiály se snaží tvořit vždy tak, aby byly zábavně pohybové a zároveň poučné.

Benefitem těchto PDF materiálů (60 – 100 Kč) je rychlé dodání na e-mail a nízká cena.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka značky Kateřina Hladišová: „Každý měsíc se rozšiřuje nabídka materiálů a letos jich na eshopu najdete už přes 160.“

Teddy store

Teddy je malinká rodinná firma. Maminka Denisa zde šije výrobky pro děti z autorských vzorů. Ptáte se, co to znamená? Její vzory (aktuálně jich je 6 + jeden vánoční) byly vytvořeny speciálně pro značku Teddy. Nikde jinde je tedy nenajdete.

Filozofií této značky je najít zlatou střední cestu pro každou maminku – mít originální, kvalitní, vkusné a cenově dostupné výrobky (70 – 1700 Kč).

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka Denisa Holeszová: „Měla bych vyhrát, protože to, co dělám, dělám srdcem. Dělám to opravdu s láskou a péčí, kterou předávám každému výrobku.“

Tiki-Mechulka

Za značkou Tiki-Mechulka stojí už 11 let máma pěti dětí, Táňa. Hlavním produktem této domácí dílny jsou závěsné kolébky, tzv. hačky, ideální pro špatně usínající malá miminka i batolata. Další specialitou jsou látkové svačinové sáčky, nosítka pro panenky a dětské a maminkovské oblečení z přírodních i funkčních materiálů.

Veškeré výrobky (120 – 3000 Kč) jsou otestované na vlastních dětech. Šijou přesně podle přání zákazníka, nabízí možnost nezávislého zapůjčení, poskytují pozáruční opravy.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá majitelka a vedoucí Táňa Štechová: „Naše hačky jsou unikátním produktem, který pomáhá mnoha maminkám uspat své dítě ve chvílích, kdy už to jinak nejde. Mechulka je prostě mechové pohodlí pro děti. Momentálně se mi osamostatňuje nejmladší dítko a začínám mít volnější ruce, tak jsem se za pomoci dvou věrných kolegyň vrhla do vylepšování obchodu. Nejatraktivnější vzory šijeme na sklad a rozšiřujeme hačky o nové modely určené pro větší děti.“

Zajíčkománie HaHra

Maminka Markéta pod značkou Zajíčkománie HaHra navrhuje a háčkuje háčkované výrobky nejen pro miminka.

Vše začalo jako relaxace v těhotenství, přerostlo o tři roky později ve velkou vášeň. Nyní s láskou vyrábí pro malé ratolesti dárečky a oblečky (300 – 700 Kč) a hlavní odměnou je radost v dětských očích.

Proč by značka měla vyhrát pro rok 2023? Odpovídá zakladatelka a výrobce značky Markéta Nováková: „Šla jsem s kůží na trh a vytvořila si živnost. Ráda bych se dostala do podvědomí více maminek, které by mohly mé výrobky ocenit. Snažím se být inovativní a hlavně pracuji s představou maminky, aby hračka co nejvíce splnila očekávání. Každý kousek je tak unikátní.“

Jste máma, která ví. A rozhodne. Podpořte své oblíbence v anketě MAMAvolba 2023 přes následující hlasovací formulář a získejte za svůj hlas dárky od partnerů nebo nominované výrobky. Máme připravené desítky dárků.

Hlasovat můžete do 9. května 2023 (včetně) a to 1x v hromadném hlasovacím formuláři na www.mamavolba.cz/anketa a 1x v každé kategorii zvlášť (Přebalování, Výživa, Hračky, Péče o dítě, Pro maminku, Kosmetika, MAMAznačka). Těšíme se na váš názor.

MAMAletter express

Dřív než si vypijete svoje ranní espresso, budete v obraze. Jednou týdně, stručně a jasně, čerstvě namletá porce článků pro každou mámu, která chce vědět o všem důležitém. Už přijíždí!