Tak jak to zvládáte, Made for moms?

Dvě mamapodnikatelky, které vybírají z přírodní kosmetiky a designových kousků to nejlepší, zvládly koronakrizi úspěšně. „Dokonce to pro nás bylo prodejně silnější období,“ překvapují maminky z e-shopu Made for Moms. Sice některé projekty zrušily, ale zároveň se rozrostly o dvojčata a už řeší Vánoce. Nakoukněte do jejich soukromí i byznys plánů.

Čaje od Made for Moms jsou v bio kvalitě
Mažte si bříško pravidelně!

3 minuty čtení

14 září, 2020

Jako nejedny mamapodnikatelky začaly s prvním dítětem a s tím, co jim osobně na trhu chybělo. S balíčky pro nastávají maminky, které měly tápajícím kolegům z práce usnadnit přemýšlení „tak co jí k odchodu na mateřskou koupíme?“. Za tenhle dárek se spolupracovníci nebo přátelé stydět nemuseli. Za vybranými kousky prodávanými na e-shopu si podnikatelky stály, byly to přesně ty, které by chtěly samy dostat. Exkluzivní přírodní kosmetika, náramek, funkční termoska na dobrý čaj, vonné vosky… navíc doplněné o dávku dobrého pocitu v podobě dárku od neziskovky.

Britskou přírodní kosmetiku Bloom and Blossom, která se specializuje na péči o těhotné, maminky po porodu a jejich děti a od začátku byla součástí balíčku, začaly i oficiálně distribuovat a spolu s tím, jak ji maminky objevovaly a zamilovávaly se do ní (vlna obliby přišla s odtajněním, že se jí nechává hýčkat i vévodkyně Kate), se začal rozrůstat i sortiment. Kromě kosmetiky tak na jejich e-shopu nakoupíte designové kousky, které ulehčí těhotenství i mateřství. Kojící trička a šaty, hnízdečka pro miminka nebo nejnověji i ovocné bio čaje.

Motto dvou podnikatelek zní „Nechte se hýčkat„, ale jak ony zvládly koronavirové období, kdy podmínky rozhodně nikoho nehýčkaly? Jaké další nápady se jim honí v hlavě?

Že je každá krize i příležitost a že ne všichni hrajou jen na tom svém vlastním písečku, to jsou dvě nejzásadnější zjištění z karantény.

Made for Moms prodává i kojící trička
Výrobky Bloom and Blossom od Made for Moms
Čaje od Made for Moms jsou v bio kvalitě

„Poradu máme při cestě ze školky on-line“

Jak zasáhla vaši firmu situace kolem koronaviru? Jak jste předchozí měsíce prožili?

M+M: Jelikož nemáme kamennou prodejnu a celý trh byl určitou dobu směřován na online nákupy, tak jsme měly překvapivě silnější období. Zvýšily jsme hygienické požadavky při expedici balíčků, upravily jsme dopravu i způsob platby, abychom co nejvíce omezily možnost přenosu viru. Musely jsme samozřejmě trochu upravit i způsob naší práce – více věcí jsme řešily s našimi partnery po telefonu, pomocí videohovorů či emailů. Naši vzájemnou komunikaci to ale nezměnilo vůbec. Jelikož Markéta žije již několik let v USA, jsme zvyklé na společnou práci na dálku. Co se týče práce jsme velice flexibilní a nemáme problém vést poradu z dětského hřiště či cesty do školky.

Takže to vypadá, že jste vše úspěšně zvládly…

M+M: Bohužel jsme musely odložit několik projektů a akcí, které jsme měly naplánované na jaro. Naštěstí většina z nich se jen posunula v čase a nezrušila. Upřímně nám to nakonec i pomohlo. Jaro by bylo dost hektické období, Markétě se narodila dvojčata a Monika ještě neměla mladšího syna ve školce. Cítíme, že na podzim budeme na vše mnohem lépe nachystané.

„Dvojčata ještě nikdo z rodiny neviděl“

Jak se koronakrize promítla do vašeho rodinného života? Vidíte na ni něco pozitivního?

Markéta: V rodinném životě nám virus zasáhl hodně. V tom nejhorším období se nám narodila dvojčata, která do dnešního dne ještě nikdo z rodiny neviděl. Měli jsme se stěhovat z US zpět do ČR a kvůli šílenému stavu US se nám to stále nedaří a ani netušíme, kdy se to vlastně povede. Na druhou stranu jsme zažili jedno z nejkrásnějších období. Rozhodli jsme se na vše to negativní koukat z jiného pohledu a užít si každý extra moment v našem druhém domově. Několik týdnů jsme se doma všichni jen mazlili a sžívali s novými přírůstky do rodiny. Paradoxně budu na tohle období vzpomínat s láskou a úsměvem.

A jak to šlo po rozvolnění karantény ve firmě?

Monika: Léto je obecně obchodně slabší období díky dovoleným, ale musíme přiznat, že letos díky omezenému cestování není propad tak silný. Myslíme, že hodně lidí si zvyklo více nakupovat online a naše produkty si oblíbily. Samozřejmě se ještě časem ukáže, jak velká bude ekonomická krize, která se čeká na podzim a ovlivní naše zákazníky. Už nyní máme ohlasy, že na ně krize dolehla a jejich kupní síla je nižší, tudíž sahají po levnějších alternativách.

Z obchodního pohledu se druhé podzimní vlny moc neobáváme. Svět se více a více opírá o online nákupy, práce “odkudkoliv” už není nic vyjimečného.. Ale bojíme se, že akce, na které jsme přislíbily účast, budou opět zrušeny a to by nás mrzelo. Milujeme kontakt s lidmi. Je to taková odměna po měsících tvrdé práce si užít povídání se spokojenými zákazníky, kteří se vracejí a prohodí s námi pár slov. Jde i o skvělý způsob, jak představit naši značku čerstvým rodičům.

Markéta: Z osobního pohledu se obávám velmi. Každý den sleduji situaci. Vzhledem k tomu, že se už několik měsíců snažíme dostat zpět do ČR, tak je to pro nás velký strašák.

Jaké zásadní zjištění si ze stavu kolem koronaviru odnášíte?

Markéta: Že se lidé dokážou semknout a podpořit, když je to třeba. Že ne všichni si hrají na “vlastním písečku”, ale jsme tu i pro druhé, což jsme všichni potřebovali zažít a vidět. V téhle situaci nejsme jen my, ale spousta dalších lidí a obchodů.

Monika: Vždy je potřeba se dívat na krizi i jako na příležitost, ať už v pracovním, tak osobním životě. Nesnažit se lámat věci přes koleno a případně chvíli počkat, neřešit vše hned na sílu. Nebát se říct si o pomoc. My ženy máme často tendenci ze sebe dělat superhrdinky. Snažím se svým dětem už odmala ukazovat, že nejsem jenom maminka, ale i manželka, podnikatelka, ale hlavně žena, která potřebuje i svůj čas.

A co Vánoce, už pomýšlíte na tuto sezonu?

M+M: Plánujeme aktivity několik měsíců dopředu. Máme v plánu být na festivalu mini, připravujeme novinky a limitované edice… V rukávu máme ještě pár úžasných překvapení! Ale samozřejmě se budeme také řídit tím, jaká bude aktuální epidemiologická situace. Vnímáme ale současnou situaci jinak, než byla na jaře, kdy bylo vše okolo viru nové. Myslíme, že na podzim se už většina lidí bude snažit žít co nejvíce „normálně“.

Také si přečtěte

podobné

MAMAletter express

Dřív než si vypijete svoje ranní espresso, budete v obraze. Jednou týdně, stručně a jasně, čerstvě namletá porce článků pro každou mámu, která chce vědět o všem důležitém. Už přijíždí!